Despre proiect:
Seminarul va avea loc în Nitra (Slovacia) în perioada 7-13 aprilie 2025 și va reuni 32 de participanți din țări selectate ale Uniunii Europene. Tema principală a seminarului este Spațiu și participare pentru toți (al 9-lea obiectiv din European Youth Goals), alături de alte obiective europene pentru tineret, precum:
3. Societăți incluzive
5. Sănătate mentală și bunăstare
10. Europa verde și sustenabilă
Obiectivul principal al proiectului este utilizarea instrumentelor digitale, în special a celor legate de gamificare, pentru a colecta și crea un set de resurse (toolkit) care va fi distribuit lucrătorilor de tineret și tinerilor interesați de aceste subiecte.
Participanții vor lua parte și la un Hackathon, unde vom încerca să „hackerim” al 9-lea obiectiv european pentru tineret, dezvoltând jocuri și metode inovatoare în jurul acestei teme.
Seminarul își propune să inspire și să împuternicească lucrătorii de tineret, creatorii și tinerii interesați de participare civică, încurajându-i să se implice în procesele de luare a deciziilor și să contribuie la modelarea comunităților lor locale și regionale. Prin metode participative, instrumente inovatoare și abordări colaborative, evenimentul va sprijini cetățenia activă și va promova dezvoltarea unor comunități incluzive, sustenabile și reziliente în întreaga Europă.
Implicarea tinerilor este esențială pentru construirea unor comunități democratice, incluzive și puternice. Instituțiile și organizațiile europene subliniază nevoia participării lor în viața publică, deoarece tinerii pot aduce schimbări pozitive. Proiectul va aborda, de asemenea, teme precum societățile incluzive, sănătatea mentală și Europa verde sustenabilă, prin ateliere, discuții și activități de grup, pentru a susține angajamentul și implicarea tinerilor.
Profilul participanților:
- peste 20 de ani (se pot evalua excepții semnificative)
- 3 participanți din fiecare țară
- lucrători de tineret, creatori, tineri interesați de participare, care au competențe digitale și doresc să îmbunătățească munca de tineret, în special prin gamificare
- membri ai organizațiilor implicate, interesați să aducă îmbunătățiri atât în activitatea de tineret, cât și în munca lor zilnică
- persoane cu competențe digitale care pot fi utilizate în procesul de gamificare
- participanți motivați și dedicați, care pot lua parte la toate activitățile proiectului
- deschiși să împărtășească bune practici în tema principală a proiectului
- pot fi persoane cu mai puține oportunități
- capabili să comunice și să lucreze în limba engleză.
Locație proiect: Nitra
Detalii călătorie:
7-14 aprilie 2025
ESTE INTERZIS să achiziționați bilete fără aprobarea organizatorului. Vă rugăm să trimiteți întotdeauna planul de călătorie pentru autorizare. După confirmarea planului de călătorie, puteți continua achiziția biletelor.
Grantul Erasmus+ acoperă 100% costurile de cazare și masă pe durata proiectului.
Toate costurile pentru zilele suplimentare (maxim 2 zile în afara perioadei proiectului) sunt suportate de participanți! Există condiții diferite pentru green travelers.
IMPORTANT
Fiecare participant va primi 80% din rambursarea totală la finalul proiectului, după prezentarea tuturor documentelor oficiale (carti de îmbarcare, facturi, bilete de autobuz/tren, etc.).
Restul de 20% va fi transferat într-un singur cont bancar al participantului ales din fiecare delegație sau într-un cont al ONG-ului din țara respectivă (conform nevoilor individuale). Această sumă va fi transferată doar după ce participanții îndeplinesc activitățile de follow-up, care includ:
- trimiterea documentelor (cărți de îmbarcare și facturi),
- diseminarea rezultatelor proiectului,
- completarea raportului de participant.
DOCUMENTELE OFICIALE NECESARE:
- cărți de îmbarcare
- facturi
- bilete (autobuz, tren etc.)
În cazul călătoriei cu mașina, documentele necesare vor fi explicate în comunicarea prin e-mail.
Taxiurile, BOLT, etc. nu sunt eligibile pentru rambursare.
Calculator distanță aici: https://erasmus-plus.ec.europa.eu/resources-and-tools/distance-calculator

Dacă dorești să participi, trimite profilul tău de LinkedIN (sau CV-ul) și răspunsul tău la următoarele întrebări pe e-mail (wings4youthngo@gmail.com)
Întrebări:
- Care este experiența ta în lucrul cu tinerii și cum ai folosit competențele digitale sau gamificarea în activitățile tale până acum?
- De ce ești interesat(ă) să participi la acest seminar și cum crezi că această experiență te va ajuta în în ceea ce faci de zi cu zi?
- Ai participat anterior la proiecte internaționale? Dacă da, descrie una dintre ele și cum te-a ajutat să lucrezi într-un mediu multicultural.
Pentru alte întrebări, vă așteptăm pe e-mail.
